Poradnik: Jak rozwiązać problem z niedziałającym WiFi

Wifi iPhone nie działa

Wielu ludzi – w tym także i my – nie wyobrażamy sobie życia bez Internetu. Ciągły dostęp do informacji z całego świata, kontakt ze znajomymi i wiele więcej.

To wszystko możemy robić za pomocą połączenia sieciowego w naszych iPhone’ach, iPadach oraz iPodach Touch. I jeżeli zostaniemy pozbawieni tych funkcjonalności, możemy wpaść w złość. A problemy z Internetem są niestety częstym problemem występującym w urządzeniach z Cupertino…

Już kilkukrotnie mogliśmy usłyszeć o programie napraw urządzeń z błędami, które rozłączały połączenie z siecią WiFi. Kilka lat temu stałego dostępu Internetu były pozbawione iPhone’y 5S, dziś choć już nie tak powszechnie, to samo występuje m.in. w iPhone’ach 6.

I choć niedawno zaktualizowany iOS miał rozwiązać problem, nie do końca spełnił swoje zadanie w 100%. Dlatego publikujemy poradnik z którego dowiesz się co robić, gdy Twój iPhone, iPad lub iPod Touch straci połączenie z WiFi.

1. Dokonaj twardego resetu

Niekiedy zdarza się tak, że iPhone, iPad lub iPod Touch nagle traci połączenie sieciowe. Może to być wynikiem jakiegoś poważnego błędu wewnętrznego, a może to być kwestia zablokowania jakiejś funkcji w „mózgu” iSprzętu.

W takiej sytuacji najlepszym sposobem jest dokonanie tzw. Hard Resetu, czyli działania zbliżonego do wyjęcia baterii z telefonu. Nagła utrata zasilania może dobrze zrobić urządzeniu, przywracając go do normalności.

Aby dokonać twardego resetu, przez czas około 10 sekund przytrzymaj jednocześnie przyciski Początek i Uśpij/Obudź. Na ekranie powinno się pojawić czarne logo Apple na białym tle, po czym po kilku chwilach urządzenie włączy się ponownie.

Jeżeli jednak Internet dalej nie działa, zastosuj kolejne rozwiązania.

2. Zrestartuj router

Jeżeli twardy reset nie pomoże, dobrze sprawdzić czy problem nie występuje w routerze. Z własnych doświadczeń wiemy, że niekiedy coś w routerach nie działa, co powoduje że nasze urządzenie traci kontakt z siecią WiFi. Restart routera może okazać się strzałem w dziesiątkę, jednak nie w każdej sytuacji.

3. Odnów dzierżawę

Gdy dojdziecie do wniosku, że problem nie dotyczy samego routera, a jedynym niepodłączonym i niedziałającym urządzeniem będzie wasz iSprzęt, zastosujcie funkcję zwaną Odnowieniem dzierżawy.

Często zdarza się bowiem, że nawiązanie połączenia z siecią którą telefon czy tablet pamiętał już tyle razy, może wynikać z wygaśnięcia dzierżawy DHCP.

Aby dokonać jej odnowienia, wejdź w Ustawienia > Wi-Fi po czym naciśnij na nazwę sieci i zjedź w dół. Kliknij Odnów dzierżawę i potwierdź.

3.1

3.2

4. Zapomnij sieć

Jeżeli jednak nawet Odnowienie dzierżawy nie pomoże, spróbuj opcji zapomnienia sieci.

Ponownie wejdź w Ustawienia > WiFi i kliknij nazwę sieci. Tym razem naciśnij opcję Zapomnij sieć, który znajduje się na górze ekranu.

Pamiętaj jednak, że funkcja zapomnienia sieci sprawia, że Twój iPhone/iPad/iPod będzie traktowany jak nowe urządzenie a przy ponownym połączeniu wymagane będzie wpisanie hasła do sieci.

4

5. Wyzeruj ustawienia sieciowe

Wyzerowanie ustawień sieciowych jest jednym z najpoważniejszych działań, jakie można podjąć w walce z niedziałającym Internetem. Kasuje dosłownie wszystkie dane zapamiętane kiedykolwiek przez iUrządzenie i cofa je do ustawień fabrycznych, przez co sprzęt zachowuje się jak dopiero wyjęty z pudełka.

Zaletą tego rozwiązania jest prawie 100 procentowa skuteczność, gdy powyżej opisane działania nie dadzą żadnego efektu.

Ponadto kasacja ustawień sieciowych powoduje restart iPhone’a lub iPada, dlatego nie jest to polecane rozwiązanie, gdy potrzebujemy sprzętu na już.

Wyzerowania ustawień sieciowych dokonać można klikając kolejno w opcje Ustawienia > Ogólne > Wyzeruj (na samym dole listy) > Ustawienia sieciowe.

5.1 5.2

Choć kolejni eksperci z Cupertino głowią się nad rozwiązaniem tego wciąż powszechnego problemu, dalej nie znaleziono złotego środka.

W ekstremalnych przypadkach Internet może nie działać nawet po zastosowaniu opisanych kroków, dlatego proponujemy zastosowanie najcięższej broni – przywrócenia całego tabletu czy telefonu do ustawień fabrycznych.

Należy pamiętać przy tym o zrobieniu kopii zapasowej, bowiem jeżeli nawet usunięcie wszystkich zapisów z iUrządzenia pozbędzie się błędów w kodzie, usunie przy tym nasze zdjęcia, wiadomości i inne dane.

Jeżeli w Twoim iPhone’ie lub iPadzie dalej Internet nie działa, potrzebna będzie wizyta w serwisie, a może nawet reklamacja urządzenia.

Komentarze i powiązane wpisy

  1. Witam!
    Posiadam Iphone 6 , ale w ostatnim tygodniu pojawił się u mnie problem z WI-FI.
    Widzi sieć, ale jest informacja ” brak połączenia z siecią”. ( problem jest tylko w jednym miejscu, z pozostałymi sieciami wi-fi działa bez problemow)
    Nie mogę nic z tym zrobić, próbowałem dosłownie wszystkiego. Jedyna rzeczą jakiej nie robiłem to odtworzenie Iphone za pomocą iTunes. Czyto przyniesie jakiś efekt?
    Dziwne jest to , że na tym samym Wi-fi działa Ipad bez problemów.
    Czy ktoś może mi pomóc?

    1. Konrad, podejrzewam że w tej sytuacji przyczyną problemu może być usterka systemowa po stronie iOS. Sugeruję aktualizację do najnowszego systemu lub odtworzenie. Koniecznie wykonaj testy po wgraniu czystego iOS (bez synchronizacji ze starą kopią danych). Czekam na informację zwrotną 🙂

  2. Witam,

    moim problemem jest brak wykrywania jakiejkolwiek sieci, Iphone SE nie znajduje sieci. System został zaktualizowany, odtworzony z kilku backupów. Niestety nic nie przyniosło pozytywnego efektu. Pomocy!

    1. Cześć Radek,

      podejrzewam problem po stronie układu na płycie głównej odpowiedzialnego za działanie WiFi oraz Bluetooth. Niestety w iPhone SE taka naprawa jest znacznie bardziej skomplikowana niż w starszych urządzeniach (np. iPhone 6). W trakcie naprawy musimy wymienić układ WiFi, jak również zaprogramować odpowiednio pamięć NAND (tj. odpowiednik dysku twardego w komputerze). Prosimy o kontakt przez nasz formularz kontaktowy.

  3. Witam, w moim 6s jest taki problem ze telefon po wejściu w ustawienia łączy się z daną siecią wifi ale nie pokazuje takiej informacji na górnym pasku. Do tego działanie danych mobilnych jest bardzo wolne, przy włączonym 4G Facebook wyświetla informacje ze nie ma połączenia. Zrobiłem już reset ustawień sieciowych, odmawiałem dzierżawę, wymazałem zawartość i ustawienia i dalej nic. Dodam ze jeszcze przedwczoraj telefon działał pół dnia normalnie a drugie pół już nie. Nie pomogła nawet najnowsza aktualizacja do systemu iOS 13.2.2
    Pozdrawiam

    1. Na podstawie tego opisu ciężko jest stwierdzić co jest przyczyną usterki. Być może przyczyna jest tak trywialna, jak brak pakietu danych u operatora. Jeżeli nic nie pomoże zapraszamy do naszego serwisu na diagnostykę. Pozdrawiamy, AppleFix!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Call Now Button