Problemy z iOS 9.0.1? Mamy rozwiązanie!

N ie tego spodziewaliśmy się po niedawnej aktualizacji iOSa. Wersja 9, a potem bezużyteczna, acz dająca odrobinę nadziei poprawka w ramach wersji 9.0.1 przyniosła nam więcej problemów aniżeli pociechy, które, co gorsza, momentami zmieniały iPhone’a w bardzo drogiego, lecz bezużytecznego iPoda. W komentarzach pod jednym z naszych niedawnych postów pisaliście o tym, co Was trapi w najnowszym iOSie – przyjrzeliśmy się temu problemowi i w dzisiejszym, wyjątkowym poradniku, przedstawimy rozwiązanie na Wasze najważniejsze problemy!iPhone nie trzyma ustawień sieci komórkowej

„Ustawienia—>sieć komórkowa—>używaj sieci komórkowej dla: iPhone 5S iOS 9 nie trzyma zmiany ustawień”

„Mam to samo w iPhone 6. Nie trzyma wogole ustawien w wiekszosci aplikacji w tym facetime. Zaznaczam aby uzywal sieci komorkowej np: dla Facetime, a po wyjsciu z ustawien i ponownym wejsciu znow jest to odznaczone. Rezultat – nie dziala facetime na sieci 3G oraz wiele innych aplikacji. Korzystam z TMobile (zaznaczam, iz mam aktywna spora paczke internetu)”

Zdecydowanie najpopularniejszym problemem zauważonym przez Was samych było nietrzymanie ustawień zużycia danych przez aplikacje w czasie korzystania z sieci komórkowej. Po włączeniu dostępu aplikacji do korzystania z sieci komórkowej, telefon zdaje się nie reagować na poprzednie działanie, przywracając ustawienia do poziomu sprzed zmian. Znaleźliśmy kilka rozwiązań, które powinny znacznie przywrócić Wam komfort korzystania z iPhone’a poza zasięgiem Wi-Fi:

1. Odznacz opcję „Zezwalaj na zmiany”
• Upewnij się, że dane sieci komórkowej w Twoim telefonie są włączone
• Przejdź do panelu Ogólne w Ustawieniach, następnie zjedź w dół do „Ograniczeń”
• Włącz Ograniczenia, jeżeli są wyłączone
• Zjedź na sam dół aplikacji do poziomu „Zezwalaj na zmiany”, wejdź w zakładkę „Użycie danych sieci komórkowej”
• Zaznacz opcję „Nie zezwalaj na zmiany”
Jeżeli powyższa opcja nie działa, zastosuj kolejny krok

2. Zrestartuj telefon
Wykonaj twardy reset (przytrzymaj guziki Home i Sleep/Wake naraz przez ok. 10 sekund i poczekaj, aż iSprzęt włączy się na nowo). Choć może wydawać się to zbyt błahe, naprawdę w wielu przypadkach odłączenie telefonu od zasilania (taki efekt wywołuje twardy reset) może zdziałać cuda.

3. Włącz Tryb Samolot
Tryb Samolot jest o tyle dobrym rozwiązaniem, iż w jednej chwili ucina wszelkie połączenia iUrządzenia z siecią komórkową oraz Wi-Fi. Włącz Tryb Samolot na ok. 30 sekund, po czym odznacz tę funkcję i sprawdź, czy dalej iSprzęt blokuje ustawienia.

4. Odetnij dostęp do LTE
Bardzo możliwe jest, że za ten problem odpowiedzialne może być LTE – w celu sprawdzenia tego sposobu, wejdź w Ustawienia > Ogólne > Głosowe (przy włączonych danych sieci komórkowej), a następnie przełącz z LTE na 3G. Po zweryfikowaniu rezultatów uruchom LTE ponownie.

5. Przywróć telefon do ustawień fabrycznych
Uwaga! Powyższe rozwiązanie, choć może rozwiązać problem, wiąże się z koniecznością ustawienia całego telefonu od nowa – ustawienia fabryczne sprawią, że Twój iPhone będzie ustawiony tak, jak świeżo wyjęty z pudełka. Z tego powodu sugerujemy zawczasu wykonać backup (poradnik jak wykonać go poprawnie znaleźć można w tym miejscu).
• Podłącz telefon do iTunes i przywróć do ustawień fabrycznych lub wejdź w Ustawienia > Ogólne > Wyzeruj > Wszystkie ustawienia
• Odczekaj chwilę, zanim Twój iPhone ustawi z powrotem ustawienia fabryczne
• Ustaw telefon od nowa ale nie odtwarzaj ustawień z Cloud (może to sprawić, iż problem nie zostanie rozwiązany)
• Sprawdź, czy problem dalej występuje na wyzerowanym urządzeniu
• Po sprawdzeniu przejdź w Ustawienia > Ogólne > Wyzeruj > Wymaż zawartość i ustawienia
• Po włączeniu się telefonu odtwórz go z backupu zapisanego w chmurze Cloud

6. Wróć do iOS 8.4.1
• Sprawdź, czy backup z iOS 8 nie został zastąpiony kopią z „9” – wejdź w preferencje iTunes, po czym w zakładce Urządzenia spójrz na datę zapisu kopii zapasowej. Jeżeli data pochodzi z późniejszego okresu niż Twoja aktualizacja, możesz potrzebować więcej pracy, choć Twoje notatki, kontakty i kalendarz mogą zostać przywrócone.
• Pobierz iOS 8.4.1 z tej strony korespondującą z Twoim iUrządzeniem
• Wyłącz funkcję Touch ID i kod w swoim iSprzęcie, a także Znajdź mój iPhone
• Podłącz iPhone’a do komputera z programem iTunes
• Wejdź w funkcję Odtwórz iPhone’a wciskając równocześnie klawisze Alt (na Macu) lub Shift (Windows), po czym wskaż pobrany w poprzednich krokach obraz systemu
• Przywróć dane z backupu

Nie można skorzystać z aplikacji Telefon

„A u mnie po aktualizacji do iOS 9.0.1 w ogóle nie działa ikonka “Telefon”. Nie mam tam żadnych danych. Po kliknięciu na nią, ekran otwiera się na zakładce “Ostatnie”, gdzie nie mam żadnych danych. Wszystko jest zablokowane. Nie mogę się przełączyć na ulubione połączenia, ani wybrać numeru z klawiatury, bo ona też mi się nie pokazuje. Jakaś rada?”

Kolejnym problemem który głośno nam zgłaszaliście jest brak możliwości skorzystania z aplikacji Telefon co, nie oszukujmy się, czyni iPhone’a niczym innym, niż niezwykle drogim przyciskiem do papieru. Co gorsza, Apple prawdopodobnie nie ma najmniejszego pojęcia o tym, iż część iPhone’ów pozbawiona jest funkcji dzwonienia, dlatego też sugerujemy zgłosić problem producentowi jak najszybciej. Jako, że problem na szczęście (albo i nie) jest mało popularny, po przetestowaniu naszych porad prosimy o informację w komentarzach, czy i które zdały egzamin:

1. Sprawdź, czy Twój iPhone posiada listę kontaktów z karty SIM
W tym celu wejdź w Ustawienia > Telefon > Blokowani i spróbuj dodać nowe numery do blokowania. Ponadto, spróbuj włożyć inną kartę SIM do telefonu i sprawdź, czy problem dalej będzie występował.

2. Wyzeruj ustawienia sieciowe
Podejrzewamy, że problem z aplikacją Telefon może leżeć w jakichś błędach zawartych w ustawieniach sieciowych – ewentualne ich wyzerowanie i konfiguracja od nowa mogłaby pozwolić uniknąć błędów w kodowaniu, które blokują dostęp do kontaktów. W tym celu wejdź w Ustawienia > Ogólne > Wyzeruj > Ustawienia sieciowe

3. Przywróć telefon do ustawień fabrycznych

4. Wróć z iOSa 9.0.1 do 9
Nie wykluczamy, że usterka spowodowana brakiem możliwości dzwonienia jest nierozwiązywalnym przez użytkowników błędem ze strony Apple. Sugerujemy więc powrót do iOSa 9 lub 8.4.1 za pomocą tej strony (proces powrotu opisywaliśmy powyżej, na stronie należy jedynie wybrać model iUrządzenia i program, do którego chcemy powrócić, strona samodzielnie wygeneruje link do pobrania).

Po raz kolejny okazuje się, że aktualizacje iOSa przynoszą więcej szkody niż pożytku. W ostatnich latach znacznie nasiliły się wpadki Apple’a, a każda kolejna aktualizacja napawa strachem, przez co odstrasza od natychmiastowego jej instalowania. Z naszej strony zapewniamy, że dalej pracujemy nad rozwiązaniem Waszych problemów, a Wasze opinie na temat pomocności naszych porad będą bezcenne nie tylko dla nas, ale i dla innych iUżytkowników.

Edycja: Dziś około godziny 19:00 pojawiła się wersja iOSa 9.0.2, aktualizacja (według zapewnień Apple), zawiera poprawki błędów i udoskonalenia, w tym:
• usuwa problem z włączaniem i wyłączaniem użycia danych sieci komórkowej dla programów;
• rozwiązuje problem, który uniemożliwiał niektórym użytkownikom aktywację iMessage;
• rozwiązuje problem z przerywaniem pracy archiwum iCloud, które mogło występować po ręcznym uruchomieniu archiwizacji;
• usuwa problem, który mógł powodować nieprawidłowe obracanie ekranu przy otrzymywaniu powiadomień;
• poprawia stabilność programu Podcasty.
Informacje na temat zawartości tego uaktualnienia związanej z zabezpieczeniami można znaleźć pod adresem:
http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=pl_PL

Komentarze i powiązane wpisy

  1. Nie działa mi ikonka ‘Telefon i niestety żadne rozwiązanie nie działa na dłużej niż chwilę – reset, wyzerowanie ustawień sieciowych, w ustawieniach w zakładkę ‘Telefon’ w ogóle nie można wejść. iOS zaktualizowany do ostatniej wersji. Co zrobić? W tym momencie telefon to wyłącznie gadżet do zabawy :/

  2. witam, potwierdzając tezy z artykułu że iphony to coraz większe dziadostwo, przyznaję, że wyzerowanie ustawień sieciowych u mnie zadziałało! bardzo dziękuję za pomoc (iphone 5, ios 9.1)

  3. Witam,
    miałem podobny problem na iP 5s iOS 9.1 aplikacja telefon przestała działać. Ponowne uruchomienie telefonu (przycisk power + home) powodowały że aplikacja działa kilka sekund po czym znów się zawieszała. Wszędzie na forach znalazłem jedynie rozwiązania typu wyzeruj iPhone i nie przywracaj z kopii bo błąd wraca, ale kolega znalazł coś takiego:
    turned off the “Handoff” option.

    Settings -> General -> Handoff & Suggested Apps
    Turn off both “Handoff” and “Installed Apps”.

    Zadziałałem jak powyżej. Sama zmiania u mnie nie zadziała, musiałem jeszcze zrobić restart telefonu przycisk power + home i trzymać ok. 10s. Zadziałało 🙂 mogę się cieszyć podstawową funkcją iPhona.
    PS. Dziękuję Łukaszowi za znalezienie rozwiązania!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Call Now Button