Apple Watch z kolejnym sukcesem, a Apple kończy ze ścisłym ekosystemem!

D ane rynkowe i inne suche liczby to z pewnością nie jest coś, co może porwać tłumy. Jednak w minionym tygodniu poznaliśmy kilka ciekawych analiz i wyliczeń, które powinny w jakiś sposób nakreślić plany na przyszłość dla Apple. Dlatego też niechętnie, ale spójrzmy w liczby – one jedyne prawdę powiedzą!2/3 rynku smartwatch dla Apple
Rynek smartwatch nie należy do najłatwiejszych do podbicia terenów. Wprawdzie pierwsze narzędzia ubieralne pojawiły się dopiero niecałą dekadę temu, jednak producenci wszelkiej maści – w tym m.in. Microsoft, Pebble, Sony czy Samsung – nie mieli problemów w z szybką aklimatyzacją. Stąd też wielkie obawy obserwatorów dotyczące wejścia na rynek kolejnego silnego gracza. Mimo swojej dość silnej pozycji, Apple ze swoim smartwatchem wcale nie mógł zawczasu świętować kolejnego sukcesu. Okazuje się jednak, że marka robi swoje – choć brakuje nam oficjalnych danych dotyczących liczby sprzedanych zegarków Apple Watch, przeróżne firmy analityczne przychodzą nam z pomocą. Według jednej z nich – Canalys – w 2015 roku koncern z Cupertino sprzedał aż 12 mln sztuk swojego flagowego zegarka, przejmując aż 2/3 rynku. Sukces? Z całą pewnością, jednak nie zapominajmy że to tylko szacunki. Przy 5 milionach sztuk sprzedanych w okresie świątecznym, liczba 12 mln wygląda dość blado i aż niewiarygodnie. A rzeczywistość może być dla Apple jeszcze lepsza.
Apple-Watch-670x388Co trzeci iPhone z przekątną 4 cali
W gorącym czasie poprzedzającym rychłą premierę kolejnego 4-calowego smartfona z Nadgryzionym Jabłkiem z tyłu, aż trudno oczekiwać spokoju. Tym razem iPhone’y wzięła na tapetę agencja Mixpanel i sprawdziła, jaką popularnością cieszą się poszczególne kalifornijskie smartfony. Wynik poszczególnych modeli wcale nie może dziwić – aż 35,5% wszystkich iPhone’ów stanowią 4,7-calowe „6”, natomiast na drugim miejscu, z wynikiem 18,6% znalazły się iPhone’y 6S. Czołówkę stawki zamyka iPhone 6S z rezultatem 14,1%. Wynik na pewno nie jest zaskoczeniem, natomiast warto spojrzeć na zbiorcze rezultaty z podziałem na przekątne wyświetlacza. Blisko połowę wszystkich używanych modeli stanowią ekrany 4,7-calowe, natomiast zwolennicy wersji 5,5-calowej to zaledwie 13,5% ogółu. Z kolei wynik wszystkich iPhone’ów 4-calowych (5, 5C oraz 5S) to blisko jedna trzecia. Czy to efekt niższej ceny względem następnych modeli, czy może rynek naprawdę znudził się ogromnymi wyświetlaczami? Jedno jest pewne – kolejny 4-calowy iPhone musi okazać się hitem!
AnalysisUsługi Apple dostępne na Androidzie?
Skończmy jednak ze sztywnymi danymi – czym byłby miniony tydzień, gdyby nie kolejne napływające plotki? Tym razem nie chodzi jednak ani o iPada Air 3, ani o iPhone’a 5SE ani 7, a źródłem przecieku jest naprawdę znamienita postać – a dokładniej, sam Tim Cook. Podczas odbytego niedawno spotkania z pracownikami swojego koncernu, CEO zasugerował, iż Apple Music nie musi być jedyną usługą dostępną dla użytkowników konkurencyjnych platform – w tym m.in. Androida. Z całą pewnością jest to przełom w myśleniu koncernu, dotychczas tak mocno koncentrującego się na własnym ekosystemie. W tej sytuacji, otwarcie chociażby iCloud czy iTunes dla użytkowników Androida byłoby wyjściem naprzeciw posiadaczom smartfona z Androidem i Maka. Czy to jednak może być możliwe? I przede wszystkim, czy będzie opłacalne dla Apple? Kolejna rewolucja zbliża się wielkimi krokami!
beats audio

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Call Now Button