Poważne błędy w iPhone 7 – sprawdź, zanim kupisz!

S zał wynikający z premiery najnowszego iPhone’a już minął. Mamy za sobą przedsprzedaż oraz oficjalną premierę, zaś już dziś iPhone 7 trafi na sklepowe półki w Polsce. Okazuje się jednak, że najnowsza generacja smartfona niesie za sobą pewne problemy – oto trzy najważniejsze, które skłaniają do ponownej refleksji dotyczącej ewentualnego zakupu smartfona.

Hissgate, czyli… dziwne dźwięki wydawane przez iPhone 7

Już pierwsi użytkownicy zaczęli zwracać uwagę na to, jakie dźwięki wydobywają się spod błyszczącej obudowy jet black (dotyczy również innych wariantów kolorystycznych). Według relacji pewnej grupy użytkowników, iPhone 7 oraz iPhone 7 Plus wydaje specyficzne dźwięki przypominające syczenie czy piszczenie. Owa reakcja spowodowana może być przede wszystkim silnym przeciążeniem procesora oraz – co budzi jeszcze większe zdziwienie – przywracaniem danych z kopii zapasowej iCloud.

Co prawda praktycznie wszystkie układy elektroniczne wydają mniej lub bardziej głośne dźwięki, jednak casus iPhone’a 7 daje do myślenia. Według portalu The Verge, donośne syczenie podczas pracy związane jest nieodłącznie z niedokładnym wykonaniem, choć nie ma to większego wpływu na niezawodność oraz wydajność.

Poniżej publikujemy film nagrany przez Stephena Hacketta – syczący procesor był częścią iPhone’a 7 Plus. Co ciekawe, po nagłośnieniu sprawy autor udał się do salonu Apple i… bezpłatnie wymienił wadliwego iPhone’a na nowe urządzenie.

iPhone 7 nie łączy się z siecią

O zupełnie innej niedogodności iPhone’a 7 informował całkiem niedawno serwis MacRumors. Tym razem problem dotyczy jedynie oprogramowania iSprzętu, który po dezaktywacji Trybu Samolotowego nie jest w stanie ponownie połączyć się z siecią komórkową.

O tym, że problem faktycznie występuje, świadczyć może poniższy film. Pomimo niskiej jakości nagrania bez trudu zauważyć można, iż iPhone 7 wyświetla przez cały czas komunikat „No service” podczas, gdy iPhone 6S już dawno połączył się z operatorem. Poniżej całość nagrania:

Koncern z Cupertino został odpowiednio poinformowany o błędzie, ze swojej strony proponuje również szereg rozwiązań. Po pierwsze, gdy iPhone 7 nie łączy się z siecią komórkową, właściciele smartfona powinni wyciągnąć i włożyć ponownie kartę SIM. Jeżeli również i to nie pomoże, Apple zobowiązało się do niezwłocznej wymiany iPhone’a 7 na nowy. Pracownicy wszystkich salonów giganta z Doliny Krzemowej zostali poinformowani o programie wymiany, dzięki czemu nowego iPhone’a dostaniemy od ręki – nawet bez przeprowadzenia testu diagnostycznego.

EarPods Lightning – tak rewolucyjne, że padają z wrażenia

Słuchawki Lightning dołączyły do zestawu akcesoriów dodawanych do iSprzętów nieco ponad dwa tygodnie temu. Ich premiera miała miejsce wraz z początkiem sprzedaży iPhone’a 7, choć nie była aż tak huczna – jedyna zmiana dotyczy przecież jedynie wejścia mini-jack. Pozostałe komponenty pozostały niezmienione, choć by może mamy do czynienia z wadą konstrukcji pilota do obsługi iPhone’a bez konieczności wyjmowania go z kieszeni.

lightning-iphone-7

Pilot, za pomocą którego możemy m.in. podgłośnić oraz ściszyć, nie zawsze spełnia wymagania. Po zaledwie kilku minutach od wetknięcia do złącza Lightning, pilot przestaje reagować na jakiekolwiek bodźce, skutecznie uniemożliwiając odebranie rozmowy czy włączenie Asystenta głosowego. Według zapewnień Apple – jak zawsze pracującego nad rozwiązaniem problemu – wada związana jest z błędem w oprogramowaniu iOS 10. Co ciekawe, rozwiązanie problemu niedziałających słuchawek wydaje się zbyt proste, aby mogło się sprawdzić. Wystarczy bowiem… wyciągnąć wtyczkę z gniazda słuchawkowego i włożyć ją z powrotem. Aż wstyd, że Apple musi radzić sobie z takimi problemami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Call Now Button