• 0

Błąd aktualizacji do macOS High Sierra… Przeczytaj zanim utracisz dane!

Gdy w czerwcu Apple pokazało światu nową wersje swojego systemu operacyjnego, wszyscy oczarowani byli ogromem jego nowych funkcji. Nowe oprogramowanie na Maki zyskało przedrostek “High” co wskazywało na ulepszenie istniejącego systemu Sierra, a nie kompletną rewolucję. Oprócz usprawnień aplikacji systemowych, użytkownicy dostali również zupełnie nowy system plików – APFS, który do kilku sekund skraca kopiowanie danych i znacznie przyspiesza działanie Maca!

Ukryty problem

Instalator systemu High Sierra samoczynnie zmienia system plików ze starego HFS+ na nowy APFS we wszystkich Makach wyposażonych w dysk typu SSD! Komputery, które nie były do instalacji uprzednio przygotowane, mają dysk wypełniony po brzegi plikami lub uszkodzone sektory dyskowe są narażone na usterkę, a nawet utratę danych, znajdujących się na komputerze!

Objawy niepowodzenia aktualizcji

Istnieje wiele różnych objawów niepowodzenia aktualizacji.

Czy Twój komputer nie jest w stanie się uruchomić, a pasek postępu zawiesza się w połowie drogi? Pojawia się komunikat o konieczności ponownego uruchomienia komputera tzw. Kernel Panic? Widzisz na ekranie ciąg znaków, słów i liczb rodem z filmów o hackerach? Jeśli tak, to znaczy że masz do czynienia właśnie z tą usterką.

Co robić gdy Mac się nie uruchamia?

Przede wszystkim – nie panikuj. W niektórych przypadkach wystarczy zresetować pamięć PRAM odpowiedzialną między innymi za wybór właściwej partycji rozruchowej. Aby to zrobić, kolejno:

  1. Wyłącz komputer przytrzymując przycisk Power
  2. Odłącz wszystkie dodatkowe akcesoria np. dyski twarde
  3. Uruchom komputer
  4. Przed dźwiękiem startowym naciśnij i przytrzymaj klawisze CMD + ALT + P + R
  5. Trzymaj klawisze wciśnięte dopóki nie usłyszysz ponownie dźwięku startowego

Zaufaj specjalistom

Jeśli problem dalej występuje poproś o pomoc wykwalifikowany serwis, któremu problem jest doskonale znany i który nie narazi Cię na utratę Twoich cennych danych!

Odradzamy wyboru serwisu, który sugeruje ponowną instalację systemu macOS. Reinstalacja systemu jest konieczna tylko w ekstremalnych przypadkach!

Autoryzowane serwisy firmy Apple nie ponoszą odpowiedzialności za utratę danych podczas naprawy!

Radzimy wybrać serwis, który w miarę możliwości najpierw zabezpieczy wszystkie Twoje pliki na zewnętrznym dysku, gdzie będą one bezpieczne na wypadek niepowodzenia naprawy.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat problemów z aktualizacją macOS?

Zaufaj profesjonalistom. Skorzystaj z naszej wiedzy.

CHCESZ POROZMAWIAĆ!

Nie jesteś pewien usterki…
Zadzwoń i potwierdź rodzaj usterki.

DARMOWY KURIER!

Jesteś zajęty? Skorzystaj z darmowego kuriera.

0

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.