MacOS Sierra na rynku dostępny jest już od dłuższego czasu, zaskakując każdego dnia dziesiątki nowych użytkowników. Nowe funkcje systemu operacyjnego zdecydowanie czynią go jeszcze bardziej atrakcyjnym, choć z pewnością nie jest to system pozbawiony wad. I choć większość użytkowników gładko przechodzi przez proces instalacyjny, niektórzy napotykają po drodze kilka problemów mogących doprowadzić do białej gorączki.
1. MacOS Sierra Upgrade wyświetla komunikat Pojawił się problem lub Nie udało się pobrać
Jest to bardzo popularny błąd, a jego rozwiązanie jest bardzo proste – należy po prostu usunąć aktualny instaler macOS Sierry i pobrać go jeszcze raz.
Żeby to zrobić, otwórz Launchpad – powinieneś to tam zobaczysz pobierany plik instalacyjny ze znakiem zapytania na nim. Usuń go, zrestartuj Maca i spróbuj jeszcze raz.
2. Mac App Store wyświetla komunikat Pobrany
To może oznaczać, że pobrałeś wersję Beta lub GM. Żeby pobrać oficjalną wersję, musisz usunąć wszystkie pliki instalacyjne ze wszystkich dysków twardych i przenośnych, a potem wrócić do App Store i pobrać plik jeszcze raz.
3. Ta kopia pliku instalacyjnego jest uszkodzona i nie można jej użyć do zainstalowania oprogramowania MacOS Sierra
To oznacza, że Twój plik rzeczywiście został uszkodzony lub jego pobieranie zostało zatrzymane. Tak jak w poprzednich przypadkach, usuń plik, zrestartuj Maca i spróbuj jeszcze raz.
4. Problemy z WI-Fi
Jest to chyba najbardziej irytująca dysfunkcja, jaka może pojawić się po zainstalowaniu nowego systemu. Niektórzy użytkownicy utrzymują, że po zaktualizowaniu do MacOS Sierry, niektóre strony ładują się bardzo wolno.
Oczywiście najpierw należy się upewnić, czy problem nie tkwi w naszym routerze czy sieci, dopiero później walczyć z komputerem. Jeśli to jednak w nim leży problem, usuń wszystkie swoje ustawienia dotyczące Wi-Fi i stwórz nowe.
• Otwórz Finder na swoim Macu
• Wybierz Idź do z górnego menu, a potem Bibliotekę (musisz naciskać klawisz Alt przez cały czas, aby znaleźć opcję Biblioteka
• Idź do /Preferences/SystemConfiguration/
• Usuń pliki:
– com.apple.airport.preferences.plist
– com.apple.network.identification.plist
– com.apple.wifi.message-tracer.plist
– NetworkInterfaces.plist
– preferences.plist
• Zrestartuj Maca i router
5. Mac zawiesza się bądź instalacja zostaje przerwana
Jeśli Twój komputer zawiesza się, a instalacja nie dochodzi do skutku, masz parę możliwości na rozwiązanie problemu:
• Najpierw wyłącz Antywirusa, gdyż może on zakłócać proces instalacji
• Upewnij się, że masz szybkie i stabilne połączenie z Internetem
• Spróbuj instalacji MacOS Sierra w trybie bezpiecznym. Aby to zrobić, wyłącz Maca, trzymając przycisk włącznika. Potem włącz go raz jeszcze, a po usłyszeniu dźwięku startowego, przytrzymaj przycisk Shift aż do pojawienia się logo.
6. Za mało miejsca na dysku
Jeśli pojawia się taki komunikat, musisz upewnić się, że masz co najmniej 8 GB wolnego miejsca na dysku. Jeśli nie, usuń pliki i spróbuj jeszcze raz.
Gdyby problem pojawiał się nadal, spróbuj uruchomienia Maca w trybie bezpiecznym (instrukcja opisana powyżej).
7. Lagowanie i niewspółdziałanie z myszkami Logitech
Niestety dla użytkowników myszek Logitech, nie współdziałają one często z MacOS Sierrą. Problem tkwi w braku kompatybilności między MacOS Sierrą i Logitech Control App. Najnowsza wersja, 3.9.4. sprawia, że nie działają przednie i boczne przyciski M705, a i scrollowanie bywało „problematyczne”.
Jedyną nadzieją jest aktualizacja aplikacji przez Logitech.
8. Mac nie włącza się po zainstalowaniu MacOS Sierra
Jeśli Twój Mac nie włącza się po zainstalowaniu nowego oprogramowania, możesz spróbować zresetować NVRAM i PRAM. Żeby to zrobić, zresetuj Maca i trzymaj wciśnięte klawisze Cmd + Option + P + R razem dopóki nie usłyszysz dźwięku startowego po raz drugi. Następnie puść klawisze, a Mac uruchomi się bez przeszkód.
9. Nie możesz uruchomić aplikacji
Jeśli po zainstalowaniu Sierry, przy próbie włączenia jakiejkolwiek aplikacji pojawia się komunikat Aplikacja uszkodzona i nie może zostać otwarta, musisz sprawdzić, czy aby na pewno jest zaktualizowana do najnowszej wersji.
Jeśli nie, zaktualizuj ją.
Jeśli nadal nie działa, odinstaluj i zainstaluj ponownie.
A jeśli i to nie pomaga, ostatnią deską ratunku może być wyczyszczenie pamięci podręcznej.
• Otwórz Finder
• Z górnego menu wybierz Idź, a potem Idź do folderu.
• Wpisz ~/Library/Caches do pola tekstowego.
• Usuń wszystkie pliki z każdego folderu .
• Teraz powtórz proces dla /Library/Caches (bez „~”).
Zresetuj PRAM, włączając Maca i trzymając wciśnięte klawisze Cmd + Option + P + R.
A jeśli nawet po tym problem nadal pozostaje, spróbuj otworzyć aplikację, trzymając wciśnięte klawisze Cmd + Option.
3. „Ta kopia pliku instalacyjnego jest uszkodzona i nie można jej użyć do zainstalowania oprogramowania macOS Sierra”
To oznacza, że Twój plik rzeczywiście został uszkodzony lub jego pobieranie zostało zatrzymane. Tak jak w poprzednich przypadkach, usuń plik, zrestartuj Maca i spróbuj jeszcze raz.
Jak usunąć ten plik ?
Gdzie go szukać ?
Proszę o pomoc
Na przyszłość – też napotkałem ten problem. Trzeba wejść w aplikacje (Zainstalowane programy, można to znaleźć w Finderze, na lewym pasku ze skrótami), odnaleźć plik z daną wersją OS i wyrzucić (przenieść do kosza). Najprawdopodobniej zapyta o hasło. Później trzeba by było uruchomić ponownie komputer, żeby odświezyć Cache App Store.
Miłego dnia 🙂
Panie Piotrze, cieszymy się, że nie tylko nasz poradnik jest skarbnicą wiedzy, ale czytelnicy też pomagają innym w rozwiązaniu problemów. Serdecznie pozdrawiamy, serwis AppleFix!