Poradnik: Jak rozwiązać problem z niedziałającym WiFi

     
    Wifi iPhone nie działa

    Wielu ludzi – w tym także i my – nie wyobrażamy sobie życia bez Internetu. Ciągły dostęp do informacji z całego świata, kontakt ze znajomymi i wiele więcej.

    To wszystko możemy robić za pomocą połączenia sieciowego w naszych iPhone’ach, iPadach oraz iPodach Touch. I jeżeli zostaniemy pozbawieni tych funkcjonalności, możemy wpaść w złość. A problemy z Internetem są niestety częstym problemem występującym w urządzeniach z Cupertino…

    Już kilkukrotnie mogliśmy usłyszeć o programie napraw urządzeń z błędami, które rozłączały połączenie z siecią WiFi. Kilka lat temu stałego dostępu Internetu były pozbawione iPhone’y 5S, dziś choć już nie tak powszechnie, to samo występuje m.in. w iPhone’ach 6.

    I choć niedawno zaktualizowany iOS miał rozwiązać problem, nie do końca spełnił swoje zadanie w 100%. Dlatego publikujemy poradnik z którego dowiesz się co robić, gdy Twój iPhone, iPad lub iPod Touch straci połączenie z WiFi.

    1. Dokonaj twardego resetu

    Niekiedy zdarza się tak, że iPhone, iPad lub iPod Touch nagle traci połączenie sieciowe. Może to być wynikiem jakiegoś poważnego błędu wewnętrznego, a może to być kwestia zablokowania jakiejś funkcji w „mózgu” iSprzętu.

    W takiej sytuacji najlepszym sposobem jest dokonanie tzw. Hard Resetu, czyli działania zbliżonego do wyjęcia baterii z telefonu. Nagła utrata zasilania może dobrze zrobić urządzeniu, przywracając go do normalności.

    Aby dokonać twardego resetu, przez czas około 10 sekund przytrzymaj jednocześnie przyciski Początek i Uśpij/Obudź. Na ekranie powinno się pojawić czarne logo Apple na białym tle, po czym po kilku chwilach urządzenie włączy się ponownie.

    Jeżeli jednak Internet dalej nie działa, zastosuj kolejne rozwiązania.

    2. Zrestartuj router

    Jeżeli twardy reset nie pomoże, dobrze sprawdzić czy problem nie występuje w routerze. Z własnych doświadczeń wiemy, że niekiedy coś w routerach nie działa, co powoduje że nasze urządzenie traci kontakt z siecią WiFi. Restart routera może okazać się strzałem w dziesiątkę, jednak nie w każdej sytuacji.

    3. Odnów dzierżawę

    Gdy dojdziecie do wniosku, że problem nie dotyczy samego routera, a jedynym niepodłączonym i niedziałającym urządzeniem będzie wasz iSprzęt, zastosujcie funkcję zwaną Odnowieniem dzierżawy.

    Często zdarza się bowiem, że nawiązanie połączenia z siecią którą telefon czy tablet pamiętał już tyle razy, może wynikać z wygaśnięcia dzierżawy DHCP.

    Aby dokonać jej odnowienia, wejdź w Ustawienia > Wi-Fi po czym naciśnij na nazwę sieci i zjedź w dół. Kliknij Odnów dzierżawę i potwierdź.

    3.1

    3.2

    4. Zapomnij sieć

    Jeżeli jednak nawet Odnowienie dzierżawy nie pomoże, spróbuj opcji zapomnienia sieci.

    Ponownie wejdź w Ustawienia > WiFi i kliknij nazwę sieci. Tym razem naciśnij opcję Zapomnij sieć, który znajduje się na górze ekranu.

    Pamiętaj jednak, że funkcja zapomnienia sieci sprawia, że Twój iPhone/iPad/iPod będzie traktowany jak nowe urządzenie a przy ponownym połączeniu wymagane będzie wpisanie hasła do sieci.

    4

    5. Wyzeruj ustawienia sieciowe

    Wyzerowanie ustawień sieciowych jest jednym z najpoważniejszych działań, jakie można podjąć w walce z niedziałającym Internetem. Kasuje dosłownie wszystkie dane zapamiętane kiedykolwiek przez iUrządzenie i cofa je do ustawień fabrycznych, przez co sprzęt zachowuje się jak dopiero wyjęty z pudełka.

    Zaletą tego rozwiązania jest prawie 100 procentowa skuteczność, gdy powyżej opisane działania nie dadzą żadnego efektu.

    Ponadto kasacja ustawień sieciowych powoduje restart iPhone’a lub iPada, dlatego nie jest to polecane rozwiązanie, gdy potrzebujemy sprzętu na już.

    Wyzerowania ustawień sieciowych dokonać można klikając kolejno w opcje Ustawienia > Ogólne > Wyzeruj (na samym dole listy) > Ustawienia sieciowe.

    5.1 5.2

    Choć kolejni eksperci z Cupertino głowią się nad rozwiązaniem tego wciąż powszechnego problemu, dalej nie znaleziono złotego środka.

    W ekstremalnych przypadkach Internet może nie działać nawet po zastosowaniu opisanych kroków, dlatego proponujemy zastosowanie najcięższej broni – przywrócenia całego tabletu czy telefonu do ustawień fabrycznych.

    Należy pamiętać przy tym o zrobieniu kopii zapasowej, bowiem jeżeli nawet usunięcie wszystkich zapisów z iUrządzenia pozbędzie się błędów w kodzie, usunie przy tym nasze zdjęcia, wiadomości i inne dane.

    Jeżeli w Twoim iPhone’ie lub iPadzie dalej Internet nie działa, potrzebna będzie wizyta w serwisie, a może nawet reklamacja urządzenia.

    Komentarze i powiązane wpisy

    1. Witam!
      Posiadam Iphone 6 , ale w ostatnim tygodniu pojawił się u mnie problem z WI-FI.
      Widzi sieć, ale jest informacja ” brak połączenia z siecią”. ( problem jest tylko w jednym miejscu, z pozostałymi sieciami wi-fi działa bez problemow)
      Nie mogę nic z tym zrobić, próbowałem dosłownie wszystkiego. Jedyna rzeczą jakiej nie robiłem to odtworzenie Iphone za pomocą iTunes. Czyto przyniesie jakiś efekt?
      Dziwne jest to , że na tym samym Wi-fi działa Ipad bez problemów.
      Czy ktoś może mi pomóc?

      1. Konrad, podejrzewam że w tej sytuacji przyczyną problemu może być usterka systemowa po stronie iOS. Sugeruję aktualizację do najnowszego systemu lub odtworzenie. Koniecznie wykonaj testy po wgraniu czystego iOS (bez synchronizacji ze starą kopią danych). Czekam na informację zwrotną 🙂

    2. Witam,

      moim problemem jest brak wykrywania jakiejkolwiek sieci, Iphone SE nie znajduje sieci. System został zaktualizowany, odtworzony z kilku backupów. Niestety nic nie przyniosło pozytywnego efektu. Pomocy!

      1. Cześć Radek,

        podejrzewam problem po stronie układu na płycie głównej odpowiedzialnego za działanie WiFi oraz Bluetooth. Niestety w iPhone SE taka naprawa jest znacznie bardziej skomplikowana niż w starszych urządzeniach (np. iPhone 6). W trakcie naprawy musimy wymienić układ WiFi, jak również zaprogramować odpowiednio pamięć NAND (tj. odpowiednik dysku twardego w komputerze). Prosimy o kontakt przez nasz formularz kontaktowy.

      2. Witam, mój problem jest taki ze na moim telefonie pokazywało ze jest on połączony z wifi ale na górnym pasku nie pokazywało ikonki wifi, mam teraz zapasowy telefon i po kilku dniach kupiłam ilada, wszystko było świetnie ale teraz jest taki sam problem jak z tamtym telefonem, wyzerowałam już ustawienia sieciowe, odnowiłem dzierżawę a na telefonie nawet go resetowałam ale i tak nadal jest to samo…

        1. Hej Radek! Czy używasz może na tych urządzeniach VPN? Jeśli problem nie ustąpił, wpadnij do nas! Być może będziemy w stanie pomóc ci BEZPŁATNIE już podczas pierwszej rozmowy! Jeśli nie jesteś z Wrocławia, skorzystaj z darmowego kuriera!

        2. Witam w takiej sytuacji zapraszamy do nas do serwisu na przeprowadzenie diagnostyki lub jeżeli nie jest Pan z okolic Wrocławia prowadzimy także naprawę wysyłkową

    3. Witam, w moim 6s jest taki problem ze telefon po wejściu w ustawienia łączy się z daną siecią wifi ale nie pokazuje takiej informacji na górnym pasku. Do tego działanie danych mobilnych jest bardzo wolne, przy włączonym 4G Facebook wyświetla informacje ze nie ma połączenia. Zrobiłem już reset ustawień sieciowych, odmawiałem dzierżawę, wymazałem zawartość i ustawienia i dalej nic. Dodam ze jeszcze przedwczoraj telefon działał pół dnia normalnie a drugie pół już nie. Nie pomogła nawet najnowsza aktualizacja do systemu iOS 13.2.2
      Pozdrawiam

      1. Na podstawie tego opisu ciężko jest stwierdzić co jest przyczyną usterki. Być może przyczyna jest tak trywialna, jak brak pakietu danych u operatora. Jeżeli nic nie pomoże zapraszamy do naszego serwisu na diagnostykę. Pozdrawiamy, AppleFix!

    4. Witam. Posiadam od 2 tyg Iphona 7. Mam w domu 2 routery. Na jedym z nich zasięg mam całkowity taki jaki ma być. Po połączeniu z drugim, maksymalną szybkość ma tylko wtedy gdy leży na routerze. O co chodzi?

    5. Iphone 6s. Działa bardzo wolno Wi-FI i to tylko na domowym ruterze.
      Ani laptopy ani inne iPhony nie maja problemu z tym ruterem.
      W druga stronę mój iPhon nie ma problemu z innymi wifi. Śmiga aż miło.

      Wolny jest tylko na domowym.
      Reset iPhona całkowity – brak poprawy to samo
      tzn było przez chwilę… ale jak zassał backup to już dupa…
      Reset rutera – aktualizacja oprogramowania – brak poprawy
      Idream – brak pomysłów – mimo kilku prób… zwykłe resety… usuwanie pamięci… danych przeglądarki itp….

      Może mail ktoś podobny problem…
      moja żona miała- kupiła nowego iPhona ;)))))))))))))
      ja sie nie poddam tak łatwo 😉
      Pozdrawiam

      1. Dzięki za komentarz Patryk! My również tak łatwo się nie poddajemy! 💪🏻 Problem może dotyczyć samego modułu wifi w iPhone, oczywiście najpierw przeprowadzimy bezpłatną diagnostykę; wymienimy anteny, sprawdzimy ustawienia. Zapraszamy na weryfikację! 👐🏻

    6. Witam!
      Posiadam iPhone 7 i od 4 dni nie mam WI-FI. Telefon w ogóle nie widzi danej sieci ale na moich innych użądzeniach nie ma z tym problemu. Próbowałam już wszystkich kroków ale nic nie pomaga. Proszę o pomoc.

    7. Dzien dobry mam duzy problem z polaczeniem z wifi. Dziala mi ono jedynie gdy jestem obok routera a gdy wychodze z pokoju pokazuje sie jedna kreska i “brak polaczenia z internetem”. Na innych urzadzeniach w domu wifi dziala normalnie. Probowalam wszystkiego, usuwalam ustawienia sieciowe, resetowalam telefon, zapominalam sieci ale caly czas to samo. Prosze o szybka odpowiedz i pomoc co moge zrobic bo nie jestem w stanie korzystac wylacznie z lte nawet w domu. Wczesniej takich problemow nie mialam i wifi nawet poza blokiem dobrze dzialalo.

    8. cześć mam iphone 7 i nie wyszukuje mi się Sieć wifi ani moja ani np sąsiadów próbowałam wszystkiego robiłam reset ustawień sieciowych ale nadal nic nie dziala coś dziwnego ze w innych urządzeniach połączonych z naszym internetem działa wszystko proszę o odpowiedz

    9. Cześć,
      Mam iPhone 8 i od kilku dni mam problem z połączeniem Bluetooth i Wifi. Telefon w ogóle nie widzi urządzeń. Zainstalowałam już uaktualnienie IOSa, wyzerowalam tez ustawienia sieciowe. Telefon nadal nie widzi żadnej sieci Wifi, ani tez żadnego urządzenia Bluetooth. Jeśli ten opis wskazuje na problem z płytą, to w jakich granicach byłby koszt naprawy? Zastanawiam się czy w ogóle jest sens naprawiać… z góry dziękuje za odpowiedz

      1. Witam w takiej sytuacji zapraszamy do nas do serwisu na diagnostykę rozszerzoną lub jeżeli nie jest Pani z okolic Wrocławia także prowadzimy naprawy wysyłkowe

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

    Call Now Button