W ostatnim czasie liczne błędy, atakujące praktycznie wszystkich przedstawicieli marki Apple, całkowicie zdominowały dyskusję na temat niezawodności iSprzętów z Cupertino. Wprawdzie nie sposób nie docenić szybkiej reakcji Apple – zarówno błąd zwany “datą śmierci” jak i „error 53” zostały naprawione w kilkanaście dni po ich wykryciu, jednak takie wpadki stawiają pod znakiem zapytania wiarygodność koncernu z Cupertino. Tym razem z ulgą mogą odetchnąć posiadacze iUrządzeń mobilnych – kolejny wykryty błąd w oprogramowaniu Apple dotyczy bowiem komputerów Mac.
Dość ciężko korzystać z komputera Mac bez użycia jakichkolwiek aplikacji z Mac App Store – można nawet zaryzykować stwierdzeniem, iż to aplikacje sprawiają, że Mac służy jako coś więcej niż przycisk do papieru. Problem polega jednak na tym, że w przeciągu ostatnich kilku tygodni coraz więcej użytkowników przy próbie uruchomienia niektórych aplikacji pobranych z Mac App Store skarży się na tzw. „błąd 173”.Czym jest błąd 173?
Błąd 173 może być najpoważniejszym ze wszystkich problemów, z jakimi przyszło Apple się mierzyć do tej pory. Jego specyfika polega na tym, że… aplikacje pobrane za pośrednictwem Mac App Store nie uruchamiają się. Pojawiająca się w Doku ikona pojawia się na chwilę, by później jeszcze szybciej zniknąć. To powoduje, że zasadniczo wiele programów jest kompletnie niezdatnych do użytku. W tym wypadku, może to służyć jako silny argument w sporze na linii PC – Mac. Wszak jaki pożytek może nieść Mac, gdy aplikacji na nim brak?Co powoduje błąd 173?
Wprawdzie problem jest dość świeży, jednak udało się znaleźć sprawcę całego zamieszania, a jest nim… certyfikat, który zdążył wygasnąć. Moment… wygasający certyfikat? Przecież to już kiedyś się wydarzyło! A dokładnie kilka miesięcy temu, kiedy to również wygasający certyfikat blokował uruchamianie aplikacji.Jak rozwiązać problem z błędem 173?
1. Zamknij wszystkie działające w tle programy (kliknij przyciski cmd+q albo uruchom okienko „Wymuś koniec”).
2. W zakładce „uaktualnienia” w App Store sprawdź, czy wszystkie programy zostały zaktualizowane. Jeżeli nie, pobierz ich najnowsze wersje (Kliknij przycisk “aktualizuj wszystkie” w prawym górnym rogu).
Jeżeli powyższe kroki nie zadziałają, po prostu usuń nieotwierające się programy i pobierz ponownie.